Lilla secondhandskolan. Del 2

Ska du måla om ditt senaste fynd? Akta dig för rinningar genom att inte ta för mycket färg på penseln och att stryka färgen även en gång tvärs över högst upp på stora, släta ytor. Om det ändå blivit rinningar, vänta tills färgen torkat ordentligt, slipa sedan försiktigt bort ojämnheterna och måla över på nytt. Ta hellre lite för lite färg först och måla sedan i fler lager.

Lycka till med färgläggningen!

 


Gult är fult!, skrek familjens ena hälft. Men i en bubbelgumsrosa färg kunde alla enas om att lampan var ett bra inköp för 95:- hos Erikshjälpen Second Hand. Sprayfärg stavades konfliktlösaren...

Kommentarer
Postat av: Cornelia

Skitcool lampa! Påminner lite om en bumbling :-) Jag har ett tradera-fynd hängandes över köksbordet i exakt den gula färgen. Vill måla den vit eller rosa men maken vägrar :-( Så jag får nog leta efter en ny lampa som jag kan måla om :-)



Har du använt sprayfärg eller? Var hittade du isf den rosa färgen?

Postat av: Fröken Retro

Bästa Cornelia!

Jag kan låta hälsa att sprayfärgen som användes heter Belton Spectral Lackspray. Den rosa färgen hade nummer 3015 och inhandlades på Beckers.



Ha det fint!

2009-06-16 @ 18:12:38
Postat av: Cornelia

Tack för svaret!

2009-06-16 @ 23:11:00
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/
Postat av: Simon

Den var 1000 gånger snyggare innan.

2009-06-28 @ 20:45:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback