Retro Elephant!

Om du gillar remake kommer du inte kunna missa
Linas fantastiska alster i fortsättningen.
En hel blogg med unika kläder, väskor,acessoarer
och saker du inte vill klara dig utan.
Finurligt skapade av retrotyger. Allt andas glädje och lekfullhet
på ett fräscht och modernt sätt!

Hej Lina, vem är du?
Jag är en kreativ person som har alldeles för många idéer. Har alltid gillat att skapa med mina händerna, speciellt genom sömnad och teckning. Jag startade Retro Elephant för ganska exakt ett år sedan, det är mitt sätt att ge utlopp för mina idéer.

Kan du beskriva din stil?
Kontraster, färger och retro. Sen blandar man med lite romantiska och kitchiga detaljer, det är nog ganska långt  min stil.

Vilket är ditt bästa secondhandtips?
Jag brukar alltid hitta de bästa sakerna när jag inte är ute efter något speciellt. Det är mycket bra att kolla runt ordentligt, annars kan man missa en godbit. Hittar du något som du gillar och sedan börjar vela så ska du tänka på att det finns troligtvis endast ett exemplar av saken på loppiset. Troligtvis är den redan såld när du kommer tillbaka nästa dag, m.a.o. agera snabbt.

Ditt bästa fynd?
Tror nog det blir lite för långt att skriva in dem här. Men mitt senaste fynd var en 50-tals balklänning som jag köpte på Ebay för en struntsumma (finns bild på min blogg), det var verkligen ett fynd.


Kolla in själv!

www.retroelephant.com




       

Kommentarer
Postat av: makiato

Hatten och paraplyet var såå bra!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback