Tyghistorier...



 

Har du någon gång hållt i ett riktigt gammalt plagg och funderat på vad det har varit med om innan det hamnade i din hand? Secondhandaffärernas klädavdelningar är verkligen proppfulla med minnen! Den här vackra hemmasydda ärmlösa klänningen från 50-talet med tillhörande skärp och bolero hängde på ett av våra lager och skulle precis in i butiken när jag gick förbi. Kunde inte låta bli att tänka på vem som en gång hade låtit sy upp den, vid vilka tillfällen den hade burits och varför den tillslut hade skänkts bort... Plagg av den här sorten borde ha en liten medföljande loggbok så att man kunde få veta!



Innan jag gick hem såg jag att en mycket nöjd kund betalade 250kr för klänningen och efter lite efterforskning kan jag berätta att den numera finns i en större samling med historiska kläder och därmed lär få finnas kvar ännu ett tag med sin historia...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback