egen stil

Smaken är som baken heter det ju. Men jag kan inte låta bli att kommentera en kommentar till det lilla hemma-hos-nedslaget hos Andreas Och Caroline.

Så här skrev Susanne:

Fint, men varför ständigt alla dessa stringmöbler i hem som anses vara utanför boxen? De är knappast billiga och OM man skulle komma över dem billigt på loppis så förstår jag inte varför man vill ha dem i sitt hem och bli ännu ett generiskt, ungt och blajigt medelklassigt "annorlunda hushåll som minsann inte köper ett färdgt koncept från Ikea" yaddayadda?

Visst ser man stringmöblerna överallt! Det som för ett tiotal år sedan sågs som en väldigt alternativ inredningstil har idag blivit mainstream och vare sig man väljer att köpa gamla (dyrt) i secondhandaffärer eller (dyrt) i nyproduktion så har stringmöblerna verkligen kommit igen.

Men istället för att tro att man "sticker ut" eller kör på en helt egen stil så tror jag att man inreder med stringmöblerna för att de är så otroligt praktiska! Jag skulle gärna vilja se en annan hylla med samma fantastiska funktioner. Själv älskar jag min arbetsplats- en väggfast konstruktion med totalt ljusgenomsläpp och luftighet, helt flyttbara hyllplan, en höj och sänkbar arbetsskiva och möjligheter att bygga ut hur som helst. Med andra ord- en stringhylla!



Och appropå annorlunda hushåll och att inreda med sin egen stil så tycker jag inte att det beror det minsta på om man kör med eventuellt uttjatade 50-tals möbler eller ett färdigt Ikea-koncept. Att inreda med egen stil handlar om att välja det som man gillar själv och att ingen annan väljer det åt en. Om det sedan är hämtat från en möbeljättes katalog eller handplockat på en lantauktion spelar mindre roll...

Så tycker jag. Vad tycker du?

 string pocket

Tråkigt?

http://www.string.se/


Kommentarer
Postat av: Anna Ileby

Men vilken fånig kommentar! Själv har jag nog 8 stringhyllor (där den dyrats kostade 300 kr så SÅ himla dyrt är det inte på loppis) och jag ÄLSKAR dom! Sakerna får fint ljus och de känns inte som stora kolosser på väggarna.

Jag blandar IKEA med loppis och hit å dit som jag vill. Tycker du har helt rätt i att man inreder efter sin egen smak.

Man ställer ju inte in en möbel för att vara "en alternativ och häftig familj", utan för att man älskar den!

Postat av: Susanne

Oj, vad min kommentar tog skruv! Mjo, jag tycker förvisso också att det är ganska fint med stringhyllor, men ett par som inrett med string i varannan vrå kan knappast beskrivas så här: "vet minsann hur man inreder beundransvärt för en smart och liten peng." Men visst är det snyggt och praktiskt med stringhyllor! Billigt eller annorlunda är det dock inte. Jättebra blogg för övrigt, jag antar att jag väl får försöka komma över mitt att mot medelklasspar som betalar för att se bohemiskt fattiga ut.

2010-07-31 @ 13:36:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback