Tema: Retrobaby!

Barn ska ha sköna och mjuka kläder tycker jag. Kläder som är härliga att röra sig i, mysiga att sova i och som håller för bus! Jag köper gärna second hand kläder till mina killar, jeansen är ofta skönt tvättade och inte allför sällan redan snyggt lappade. Väldigt praktiskt! Har man tur kan man då och då springa på en söt velourdress från 70- talet till minstingen eller en overall från polarn o pyret och då är ju lyckan total! Men oftast kan man hitta strumpor, mössor och vantar och t-shirts, knappt använda, till perfekta priser. 
Det är både lättare och roligare att hitta unika och personliga outfits, som passar just sin älskling, på second hand butiker än hos de stora kedjorna. Min 7- åring, som har blivit väldigt medveten om vad han har på sig letar gärna efter kul accesoarer på loppisar som han sen kombinerar ihop med sina outfits från "vanliga" affärer. Se själv hur snygg han blev i "gubbhatten" i tweed som han köpte på en loppis för en tjuga, tillsammans med skinnjacka från Lindex och stuprör från HM!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0