Tema: Samleri samlera!

Att gå på loppis blir snabbt och lätt beroendeframkallande. Att  förälska sig i en viss typ av prylar är också väldigt lätt hänt. Som när man kommer hem med ännu en bra-att-ha-kaffeburk av plåt, eller ännu ett stort 70- tals mönstrat tyg som man kanske någon gång i framtiden ska ha på väggen eller sy ett par kuddar av.
Jag vet inte hur många små kakfat jag äger men jag vet att jag blir alldeles jättelycklig när jag hittar ännu ett med snirkliga kanter och svängd fot. Allrahelst ska de vara i någon rolig färg som till exempel turkos. Tänk vad gott det skulle se ut om man fyllde det med marmeladkonfekt i härligt röda nyanser! I väntan med att de ska fyllas med läckerheter får de stå på givakt brevid varandra och stoltsera med sin charmighet. Och snart får de säker sällskap av en till. Puderrosa vore snyggt!

Små kakfat är ofta både lätt att hitta och kostar ofta mindre än en tjuga. Förvara dina nycklar i dem, fyll dem med vatten och lägg i en blomma eller servera skivad gurka ur dem. Roligast är det oväntade! Kakfat på fot kan man aldrig ha för många av...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0