Tema: Loppislycka!

Vad är det som gör att vissa bara älskar loppis och secondhand affärer medan en del aldrig skulle tänka tanken på att köpa något begagnat? Att någon handlar saker som inte är nya kan säkert ha olika anledningar. Någon vill spara pengar, någon letar efter något dyrbart och någon letar efter nostalgi.

Jag läste om en kvinna i en inredningstidning idag. "Jag tycker om minnen, och saker som bär på minnen", sa hon som  förklaring till hur hon hade skapat ett hem som kändes varmt, välkommnande och tryggt. Kanske är det så att när jag hittar den där lilla loppisen längs vägen och en stund senare blir alldeles förälskad i en skavd blommig tekopp, plötsligt minns en bortglömd mysig höstdag hos min mormor som, när jag tänker efter, faktiskt hade precis en sådan kopp längst in i skåpet. Vilken lycka! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0