Kulturhistoria för nostalgiker (gästbloggare)

Så var det dags för Herr Nostalgikers sista bokinlägg. Det har varit ett roligt uppdrag och vi får väl se om Fröken Retro kontaktar mig igen.

Vill tipsa om några böcker som säkert kan väcka nostalgiska minnen hos många av er. Ha det gott och lycka till i Second Hand-djungel. Din närmaste Erikshjälpen-butik ligger säkert inte alltför långt bort. Tack för mig.

Minns ni den tid då Disneyland Paris hette EuroDisney? Erikshjälpen i Genarp fick mig att minnas tack vare denna nostalgiska guide från den tid då Europa fick sitt eget Ankeborg.


Malmö för nostalgiker. Minns ni Anderssons? Böcker likt denna finner man inte allför sällan hos Erikshjälpen. Försök hitta en bok om Din stad och lev dig in i en värld utan datorer, internet och bloggar.

Korsvirkeshus och gäss, kan det bli mer skånskt? Vilken är den stereotypa bilden av Ditt landskap? Gamla studiecirkelsböcker har svaret. Eller?


Elvis Presley eller Tommy Steel? I min värld är Elvis vinnare så varför inte ta reda på lite mer om kungen som skapade en ungdomskultur vi sällan skådat varken förr eller senare.


Varför inte en resa genom illustrationshistorien? Vacker bok med vackert innehåll.

Avslutningsvis, glöm inte att:




Kommentarer
Postat av: Göteborgarn

Välkomna till goa Göteborg! Går det finna en bok om Göteborg kanske liknande den om Malmö? Får kolla! Nu ska jag sluta tjöta. Tack för goa tips nostalgikern!

2009-03-05 @ 16:38:59
Postat av: Johan

Riktigt bra bokinlägg!!! Spär bara på min librofili och känslan av att man aldrig kan få för många böcker i bokhyllan...

2009-03-08 @ 13:47:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback