Mama remake!

Jag fick ett mejl från Rosemarie. Kolla in smartaste
remake tipsen för finaste bebismagen i vår!
Chinos och jeans finns i varje liten secondhand butik.
Perfekta till allt. Ut och leta i den vackra vårsolen!



Hej!
Här kommer lite bilder.


Det jag gjort är följande:


Mammakläder är ganska dyrt. Man har bara på sig dem en begränsad tid
och vill kanske inte lägga hutlöst med pengar på någon som dessutom
kanske är totalt ute nästa gång det kan tänkas vara dags att använda dem.
Så jag knallade iväg till Erikshjälpen Second Hand och köpte mig
ett par jeans för 50 kr och ett par chinos för 30 kr. Sedan hittade jag lite stumpar
av töjbart tyg, sådana man har till muddar mm, i min sy-låda. Jag har klippt av
linningen på byxorna och tagit bort dragkedjan i gylfen. Framsidan har jag klippt
lite extra lågt så att magen ska få plats ordentligt. Sedan har jag klippt till en
bit tyg som passar där och sytt på. Chinosen har jag även lagt upp lite.
Jeansen var lagom långa men däremot har jag sytt in dem lite så att
benen blev smalare och inte bootcut.
På så sätt passar de bra att vika upp lite nu till våren.




Kommentarer
Postat av: Linda

Wow blev juh jättesnyggt! Vilken bra idé! Nu blev jag inspirerad!!!

2009-03-06 @ 21:35:44
Postat av: Hanna K

Gud vilket bra tips, ska tänka på det nästa gång magen växer!!! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback