klädutmaningen 2.0

Bloggaren Alexandra Malmqvist-Olsson
utmanar sig själv och andra genom att starta...




Jag ska:
1. Inte köpa något nytt.
2. Gräva mig djupare in i mina garderober.
3. Använda alla kläder minst en gång. 
4. Undvika mina nyköpa kläder.
5. Om jag absolut behöver något nytt ska jag först se om jag kan låna, byta eller köpa begagnat

Utmaningen funkar som en protest mot den överkonsumtion som vi i väst skapar genom att ständigt köpa nya kläder. Häng på du med! Det är förmodligen smart för både din plånbok och miljön...

Läs mer här 
http://www.alexmo.se/2010/10/kladutmaning-20.html

Kommentarer
Postat av: Evasleva

Det var en bra idé. Jag har faktiskt gett mig själv klädköps förbud på ett tag men det har ju också med rätt taskig ekonomi att göra. Även om jag verkligen håller med om det andra också :)



Rolig blogg!

Postat av: Emma

Yes! Ännu en som har samma idé som mig!

Rackarns roligt tycker jag!

Kika in på min blogg också :)

2010-11-17 @ 21:58:49
URL: http://ettyear.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback